Daisypath

Monday, May 4, 2009

++ Phewww,,,,++

dah lama rasanya tak update blog aku ni....2 3 hari ni, mcm2 yang jadi...takpe la, aku updatekan secara kronologinya....

24 - 27 April 2008
aku terbang ke Sandakan, Sabah. Ada pameran kat sana....scenario kat sana ok cuma kul 6 pagi tu mmg dah mcm kul 7 pagi...timing makan pon lari sket...nak jadikan cerita, member aku ilang handbeng kat sana....kesian dia tapi biarla, kadang2 kita kena redha apa yang berlaku walau berat nak terima...mungkin tuhan nak bagi sesuatu yang lebih baik untuk kita kan? kan?

pengajaran: walau kita berjaga2 mcmana pon, benda nak jadi, jadik jugak...tuhan dan tentukan dari azali apa yang akan terjadi dalam rentetan dihup kita....so, redhakan ajer....and think positive that tuhan nak bagi sesuatu yang lebih baik kat kita....

30 April 2009
lepas keje, aku kuar g SACC Mall ngan PAS dengan kakak ipar aku....aku park kat luar...ingat dah ptg2 (dah nak ke malam), ok la...takder saper2 nak saman...alih2 ada plak surat chenta kat wiper keta aku...hampeh.....ada plak saman polis....

pengajaran: biar la habes seribggit bayar parkibg asakkan tak abes 100 kena saman......huhuhu

2 Mei 2008
hari ni bajet nak g Mines, alih2 terlajak g PD plak....sampai dalam kul 6 ptg....terus g cari hotel....2 3 hotel aku cari x jumpa2...ni la masalah kalu g gamble ni....last2 laki aku suggest dok kat PD Marina...tmpt tu mmg suram...aku pon seram, lagi pon dgn 2nd bedroom berkunci dengan jarang2 jer bilik ada orang...dengan seluas2 alam tempat tu....bertambah la aku seram...tapi no choice, terpaksa check in jer la.....lepas maghrib kami kuar cari makan....tgh makan satay, aku mula rasa tak sedap hati...terus suggest kat laki aku balik mlm tu terus...dengan laki aku masuk utan sebelumnya....gatal sgt nak memancing dalam hutan...balik tu kul 9 lebih...terus kami check out....biarla rugi 140 dari mcm2 benda jadi.....lagipon hubby aku ckp, masa nak jalan g lif, rasa mcm ada benda ikut belakang dia....reception tu pon terkejut...yelah, 3 jam jer stay....huissshhhh, mmg aku black list tempat tu....kul 10.00 kami bertolak balik, kul 11.00 mlm sampai kl....aku mmg legaaa....

peringatan: laen kali, kalu nak holiday, jangan g gamble....terutamanya time public holiday....

No comments:

Post a Comment