Daisypath

Tuesday, March 3, 2009

:: Hati ini...::

Hati ini..
kadang2 aku pon tak tahu
apa mahunya...
apa inginnya...
tapi yang pasti..ianya suatu ketenangan yang dicari...

Hati ini
Kadang2 bukan disini
kadang2 hati ini nun disana
kapan bila jasadnya akan pergi menyusul...
aku hanya mengharap
agar dimudahkan urusan jasadku untuk menjejaki hati ini yang sudah menunggu di sana...

Hati ini
kadang2 tak keruan
kadang2 lebat hujannya
kadang2 begitu bersinar bak mentari ia
tapi aku ingat kata seorang teman
"Hati kita ini Allah yang pegang..."
hanya Dia sahaja bisa membolak balikkan hati kita"

Ya Tuhan...
Jika benar kau dekatkan ia dekat dengan hatiku...
Maka Kau permudahkanlah segala urusanku untuk kesana
Hanya kepada Kau aku mampu berdoa dan menyandarkan harapan...
Sesungguhnya, aku mengharapkan suatu keajaiban...
Mengharapkan kau mengatakan... "Kun Fa Ya Kun..maka terjadilah ia..."

** Kadang2 bila kita buat silap, maknanya, kita dah makin jauh dariNya..
cepat2 lah bertaubat...sesungguhnya Dia takkan mengainaya hamba2Nya...**

No comments:

Post a Comment